Saturday, September 10, 2011

Beraya Lah Kita :)

Hari Raya pertama:

Pagi, lepak2 di umah dulu, dah petang baru gerak beraya ke umah nenek. Tu pun beraya 3 beradik je. Yang lain pergi kemudian. Sampai umah nenek, jumpa sepupu2, makcik2.. mkn2, salam2 pastu join makcik beraya ke umah sedara2. Yelah, tak kan dari umah nenek terus nak balik umah, penat tau bersiap2 tp beraya 1 umah je. Jd join lah makcik & sepupu2 ku. Beraya sakan. habiskan jgk beraya semua umah sedara sebab adik2 ada yg akan start keje besok & ada yg nak pulang ke johor pada raya ke 3.
Sampai ke malam lah beraya, tp puas hati sebab dah raya umah2 yg wajib dikunjungi. Pastu duduk umah je tunggu org dtg beraya.
Saya suka org dt beraya ke umah saya secara berkumpulan, memang penat tuan umah nak melayan tp puas hati.
Tahun nie sy memang tak plan nak beraya umah kwn2, kalau ada pun beberapa umah je.. thn lepas sy dah beraya sakan sampai berat badan naik gila, smpai sekarang masih kekal berat tu :(

 :: Bergambar sebelum keluar beraya ::


 :: Bergaya di zoo mini ::


 :: Saya pulak ::



 :: Beraya di umah kwn adik ku ::













 :: Area kuih2. ini mak saya yg susun atur. tukang isi kuih adalah adik ku. Tukang mengarah adalah diri ku ::


 :: Hasil tangan mak saya ::


 :: Di umah nenek ::




:: ini kuih apa ntah, tp sedap. Mula2 tak nak mkn, plan nak simpan sebab rasa cantik sgt2 tp last2 kunyah jgk::





       
:: Bersama sepupu sepipit ::

No comments:

Post a Comment